onsdag..

.. och snart torsdag. klockan är 23.33, lite för mycket med andra ord, dessutom pluggar jag inte så då är det mindre ok. jaha vad har dagen beståt av? jo tentaplugg, yes ten points for sweden! har även träffat "tjejerna" och tuggat kycklingsallad och andra goa samtalsämnen.

måste berätta en rolig händelse från igår, lite motbjudande också faktiskt. i söndags när jag kom hem från tågresan hemifrån (?) skulle jag ge post till tjejen som bodde i min lägenhet innan mig, hon var här och hälsade på hos grannarna. det slutade ju med att vi babblade på i hundra år. hur trevliga som helst var dom, roligt, sen tänkte jag inte mer på det.
igår när jag satt o kollade på idol i min plugg-sunk-outfit knackar det på dörren, say what? ingen kan ju komma in utan att jag släpper in dom tänkte jag. självklart var det ju mina söta grannar. hej sa jag! de frågade om jag ville följa med och dricka te. dessa grannar är alltså ett par. jätteglad blev jag o tackade självklart ja! (skulle bara byta byxor, så jag fick det lghnummer jag skulle till och efter byxbytet stack jag) knackade då på lghnummret jag fick av grannarna. det öppnar en skitsnygg kille. jag bara "hej det är jag som är michaela, jag skulle komma hit, är du simon?" nej svarar han då, "du har kommit fel". say what, lite pinsamt. jag tjatar på och sedan kommer det ju fram att han hela tiden drivit med mig. jahapp kul första intryck, blåst tjej. jag gick in o där var ett till par, helmysigt var det. det kom en till tjej senare (simons flickvän), umgänget bestod bara av par men what ever liksom, kändes lite som vänner, ni vet tvserien! hur mysigt som helst var det, trångt och roligt med olika samtalsämnen med folk från runt om i sverige.
tror ni inte jag får sådant supermagknip från helvetet ni vet!?!?!? höll ju på att bajsa ner mig där i soffan. inte roligt när man nyss träffat personerna.... efter gurka en timme fick jag alltså ursäkta mig och säga att jag skulle upp tidigt när jag i själva verket var tvungen att springa (bokstavligen) till toaletten i min egen lägenhet. åh djup suck, hoppas jag iallfall gjorde ett hyffsat gott intryck :D jag är iallfall med i "cronquistsfamiljen" nu, där jag bor.



lite glad jag blev när jag gick in på "cronquistsfamiljen" och fick se detta, vilket måste varit efter jag pratat med moa första gången (moa är alltså min lgh förra hyresgäst):





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0