it's time

hej gott folk! I'm back!
jag måste få ett slut på allt tjat från olika håll, min blogg är eftertraktad helt enkelt. inse det michaela, ställ upp då vafan! jaja, inte riktigt men förstår att ni vill ha a piece of me liksom.

ni ska få en kort samanfattning på mitt livsläge just nu, eftersom ni missat några veckor..
det går riktigt bra i malmö, jag trivs jättebra! jag älskar att kunna ta cykeln överallt och att vara framme inom tio minuter (förutom när man cyklar med anna). och JA jag cyklar nästan överallt (vilket jag blir retat för) förutom när jag ska ut o parta. jag har till och med lärt mig acceptera den konstanta stormen som infinner sig här i malmö, utan att överdriva!

jag har skaffat mig några riktigt goa kompisar här nere, alla bidrar med sina personligheter, alla tar sina roller i umgänget, precis som det ska vara. det härliga med kompisar från olika ställen är att man får umgås med folk man ALDRIG skulle umgåts med annars. dessutom träffar man nästan alltid en ny människa varje dag i klassen, spännande. vi är trots allt 108 personer i klassen.

på tal om klassen och skolan. det går bra. jag har tenta snart vilket är en aning oroväckande. hur ser en tenta ut? som ett prov i gymnasiet? hur är frågorna formullerade? jag räknar med att kugga på första tentan och ut ifrån det kan det ju bara bli bättre. livsfiliosfi på den. jag läser bla. arkitekturhistoria nu, vilket låter balla(rumpa på skånska)-tråkigt men jag finner det ganska intressant. det blir en livsstil. så fort man ser ett hus lägger man märke till kapitäl, spröjs, takfötter, socklar, you get the picture?

jag älskar att sätta mig i bibiloteket och plugga, sätta mig i en go fotölj vid en vägg av glas och titta ut över öresundet medans jag försöker fokusera på boken. jag älskar att gå o handla. jag älskar att diska när jag vill. till och med tvätta kan vara mysigt. på tal om husgöra. min mamma har varit här i helgen. vi har haft jättemysigt och det var JÄTTEJOBBIGT att säga hejdå nu. något jag aldrig kommer vänja mig vid...

JAHA, vet inte om jag kan kalla det en kort sammanfattning men en sammanfattning är det. på återseende!

Kommentarer
Postat av: anna

108 personer? :o haha! vi är 8......

2011-09-18 @ 10:35:10
URL: http://annaandeersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0