hemskt

jahapp, vill nog ändå skriva några ord om den hemska olyckan som ägde rum innan helgen. en olycka som påverkade mig väldigt mycket. en gammal klasskamrat och vän till mig dog och det tog hårdare på mig än vad jag trott. trots att jag inte känt honom på tre år, umgicks vi alltid när vi var små och det har satt sina spår. han dog på grund av att han satt i en bil vars förare var full. jag lägger ingen skuld på föraren då alla i bilen var alkoholpåverkade och det känns som att vem som helst utav dem hade kunnat vara dum nog att sätta sig bakom ratten. men jag tänker absolut inte stötta föraren på något sätt. han har förstört sitt eget liv (och tagit en annans) genom att göra detta, jag tycker synd om honom men jag stöttar honom inte för fem öre trots att även han är en gammal klasskamrat. alla passagerare hade ett val att åka med eller inte (och de var dumma nog att åka med) men någonstans sitter ansvaret hos den som kör, tycker jag. det är så fruktansvärt idiotiskt att sätta sig full bakom ratten att jag nästan spyr av tanken, ändå valde han att göra det. fyfan.

när jag kollar på de drabbades facebookar ser jag att de faktiskt uppdaterar om händelsen bara någon dag efter det skett. blir irriterad och förbannad. inser de inte att de varit med i en olycka där deras vän har dött?! jag hade INTE prioriterat facebook just då. dessa drabbade får det att låta som att det är mer synd om dem än om min gamla vän som faktiskt dog?
inser de inte allvaret? det är mycket möjligt..
ibland undrar man hur folk är funtade.

Kommentarer
Postat av: anna

kunde inte sagt det bättre själv.

2011-06-07 @ 00:09:09
Postat av: anna

håller helt med ovanstående talare, verkligen!

2011-06-08 @ 22:17:03
URL: http://annaandeersson.blogg.se/
Postat av: karin torstensson

förbannat bra skrivet!

2011-06-09 @ 22:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0