sommarlov

jaha sommarlovet annars då. det rullar på som ett hjul i nerförsbacke utan några större gropar i vägen, om jag ska passa på att vara riktigt poetisk.
jag jobbar och står i kan man säga, förutom midsommarhelgen som undantag. jag har svirat om från bankman på handelsbanken till allt i allo på axelssons i aby. men jag trivs som fisken i vattnet! jag kör jordgubbar och potatis runt om i kommunen, jag står ute på ett fält och visar vart kunder ska plocka sina bär och där imellan är jag i gårdsbutiken och säljer diverse produkter. jag är ganska bra på att jobba på axelssons, jag har låtit min tummnagel växa ut lite extra så jag kan noppa bort snopparna på jordgubbarna väldigt effektivt, ut i fall jag vill äta några. dessutom får jag vara ute och jobba på min bränna, samtidigt som jag får motion då jag alltid cyklar till jobbet. motion ges även från alla lådor jordgubbar och potatis jag bär dagligen. jag kommer bli fit till vintern 2011 vill jag lova. detta håller jag alltså på med till augusti, då svirar jag om till bankman på handelsbanken igen, variation förnöjer!

imorgon ska jag även svira om till servitris, jag ska servera ostkaka och kaffe till glada kalasande människor hela eftermiddagen. som sagt variation förnöjer! efter det svirar vi om till festblåsan, då väntar utgång i kalmar med spännande nytt folk! på söndag är jag tillbaka på axelssons för lite mer jobb!
sa jag att det rullar i nerförsbacke?  

tänk så mycket kosing jag tjänar, pappa frågade vart jag ska göra av alla pengar. jodå pappsen, jag har mina planer............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0