häftigt

varning för nörderi!!!!!!!

är hemkommen från en kanonkonsert i virserums kyrka, plus lite eftermys hos johanssons. konserten var... hur ska man beskriva... hårresande. kan meddela att jag hade gåshud under större delen av föreställningen. awesome. men nu är jag ju också en riktigt pussy för sång och musik, det ligger mig vaaarmt om hjärtat.
jag kan nästan beskriva konsertupplevelsen som sex, eller är det för snuskigt? kanske..
det var svettigt, det var passionerat, det var vackert, det var som sagt hårresande, det var skönt, man mår bra efter, man känner sig som en ny människa ;)  
de vi lyssnade på var alltså peter jöback, en man som verkligen kan sin sak om sång. och cookies n' beans (stavning? palla kolla), en grupp tjejer som jag är mäkta imponerad av. tre tjejer som kan både sina egna men även varandras röster utan och innan. stämmor kan vara bland det häftigaste som finns! när dessa fyra satte sina röster ihop berördes jag, jag ska inte vara mer detaljerad.

helt klart värt 250 riksdaler! nu ligger jag i min säng med fönstret öppet, lyssnar på hur regnet porlar (?). livet är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0