rullistårta

bjöd mina söta vänner på rulltårta idag, snäll själ jag vet!
... fast egentligen inte, jag själv tyckte inte det var så gott så ville bli av med de. men det var positivt kan jag lova!
fick önskemål om att jag skulle lägga ut receptet på blüggen. vad gör man inte lixom! men fan om jag gör detta i onödan, jag vet vilka ni är ;))

ca. 20 skivor (dock beroende på hur tjocka skiver man gör ju?)

3 ägg
1½ dl strösocker
1 tsk bakpulver
1 msk kakao
3/4 potatismjöl
Fyllning                         
150 g rumsvarmt smör
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula (är det 2 g ?)
1 dubbeldaim (möjligtvis 2 dubbeldaim, gutt som fan)

1. sätt ugnen på 225 grodor. Lägg bakplåtspapper i en långpanna, ca 30x40 cm 2. Vispa ägg och socker poröst. Blanda bakpulver, kakao och potatismjöl och rör ner i smeten. 3. Bred ut smeten i långpannan och grädda mitt i ugnen ca. 5 min. (möjligtvis kortare tid så ni inte bränner den som jag gjorde ;p) 
Stjälp (? =vänd) upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper. Ta bort papperet som kakan gräddats på. Låt kallna. 4. Rör eller mixa ihop smör, florsocker, vaniljsocker och äggula till fyllningen. Bred ut krämen över kakan. Hacka daimen och strö ovanpå. Rulla ihop rulltårtan. (detta kan vara svårt som fan :D) 5. Kyl kakan i minst 1 timme innan du skär upp och serverar den.

piece of cake.  -cake, HAHAHAH! kul tjej

inte för att skryta men jag får faktiskt till det där med bakverken så att säga! 

 
bilden tog jag med min suuuuperbraiga systemkamera. not -.-

 


Kommentarer
Postat av: julia

Tack så mycket, ska baka den imorgon hade jag tänkt :D

2010-05-27 @ 18:29:43
Postat av: michaela

haha det är bra jullan ;)

2010-05-27 @ 21:42:55
URL: http://michaelabrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0